my personal blog

  • ۰
  • ۰

 

اسکورم SCORM ، مخفف Shareable Content Object Reference Model ، مجموعه ای از استانداردهای فنی برای محصولات نرم افزاری آموزش الکترونیکی است. SCORM به برنامه نویسان می گوید که چگونه کد خود را بنویسند تا بتواند با سایر نرم افزارهای آموزش الکترونیکی به خوبی کند. این استاندارد صنعتی برای همکاری با آموزش الکترونیکی است. به طور خاص ، SCORM بر چگونگی ارتباط محتوای یادگیری آنلاین و سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) با یکدیگر نظارت می کند.

 

مثالی واضح درباره اهمیت استفاده از SCORM

بیایید DVD ها را به عنوان مثال در نظر بگیریم. هنگام خرید فیلم جدید روی DVD ، لازم نیست بررسی کنید که آیا با مارک DVD player شما کار می کند یا خیر. یک DVD معمولی همانند پاناسونیک روی توشیبا پخش می شود. به این دلیل که فیلم های DVD با استفاده از مجموعه ای از استانداردها تولید می شوند. بدون این استانداردها ، استودیویی که فیلم جدیدی را روی DVD منتشر می کند ، یک مشکل بزرگ دارد. آنها باید DVD های دارای قالب متفاوت را برای هر مارک DVD player تهیه کنند. این نحوه یادگیری آنلاین قبل از ایجاد SCORM بود.

استاندارد SCORM اطمینان حاصل می کند که تمام محتوای آموزش الکترونیکی و LMS می توانند با یکدیگر کار کنند ، دقیقاً مانند استاندارد DVD که از پخش همه DVD ها در همه دستگاه های پخش DVD اطمینان حاصل می کند. اگر LMS مطابق با SCORM باشد ، می تواند هر محتوایی را که مطابق با SCORM است پخش کند و هر محتوای مطابق با SCORM را می تواند در هر LMS مطابق با SCORM پخش کند.

چرا باید از SCORM استفاده کنم؟

برای مطالعه کامل مطلب آنک را مشاهده کنید.

  • ۰۰/۰۵/۰۳
  • زهره شوریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی