my personal blog

  • ۰
  • ۰

در طی بیماری همه گیر کرونا شاهد یک تغییر عظیم در نظام آموزشی بودیم. با استفاده از اینترنت و آخرین تکنولوژی ها ، دانشجویان اکنون می توانند به گزینه های مختلف یادگیری آنلاین دسترسی پیدا کنند. این امر باعث شد که آزمون های آنلاین مجازی برگزار شود .

یکی از دغدغه‌های اصلی معلمان و دانش آموزان نحوه برگزاری امتحانات است. چرا که به دلیل عدم حضور فیزیکی و نظارت بر نحوه برگزاری، امتحانات به یک چالش اساسی تبدیل شده است.

آزمون های آنلاین تداوم آموزش را تضمین کرده و گزینه شرکت در امتحان از راه دور را در یک محیط مجازی امن با استفاده از جدیدترین فناوری ارائه می دهند.

 

آزمون آنلاین

مزایای آزمون آنلاین چیست؟

  • باعث صرفه جویی در کاغذ می شود.

شما هرگز مجبور نیستید برای دانشجویان خود برگه های امتحان چاپ کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. با آزمون آنلاین کاغذ را ذخیره می کنید و درختان را نجات می دهید.

با توجه به هدر رفتن زیاد کاغذ ، باید تلاش شود تا استفاده از منابع طبیعی به حداقل برسد.

  • باعث صرفه جویی در وقت می شود.

می توانید سوالات آزمون را بصورت چندگزینه ای طراحی کنید تا در انتهای آزمون، سوالات توسط پلتفرمی که استفاده می کنید برای برگزاری آزمون بصورت خودکار تصحیح شود. این کار در وقت معلم صرفه جویی می کند.

  • باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

 نیازی به خرید هیچ کاغذی نیست. دانش آموزان برای انجام امتحان لازم نیست به مکان خاصی سفر کنند. بنابراین حتی دانش آموزان از مناطق دور افتاده می توانند در امتحان شرکت کرد.

  • امنیت آن بیشتر است.

 با سوالات زیادی می توانید بانک سوالات بزرگی ایجاد کنید. برای هر دانشجو از آن بانک سوال به طور تصادفی سوالاتی انتخاب می شود. بنابراین به اشتراک گذاشتن سوالات در بین داوطلبان آزمون فایده چندانی ندارد. در نتیجه این روش تقلب را کاهش می دهد.

معایب آزمون آنلاین چیست؟

  • دسترسی دانش آموزان به کتاب و جزوه و کمک گرفتن از دیگران

دانش آموزان در زمان آزمون می توانند به کتاب یا جزوات درسی خود مراجعه کنند یا در اینترنت جواب سوالات را جستجو کنند همچنین می توانند با مشورت و کمک دیگران آزمون را انجام بدهند. بنابراین برای جلوگیری از این شرایط باید سوالات خود را تغییر دهید. باید سوالاتی بپرسید که به راحتی نمی توان از کتاب یا اینترنت بازیابی کرد. یا می توانید به هر سوال یک تایمر اضافه کنید تا دیگر فرصتی برای جستجو برای پاسخ آنها نباشد.

 

برای مشاهده نکات طراحی آزمون آنلاین به سایت آنک مراجعه کنید

  • ۰۰/۱۰/۲۸
  • زهره شوریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی